Health Promotion Switzerland

Jvo Schneider

Jvo Schneider

MSc, MPH

 

Als Co-Leiter im Bereich "Gesundes Körpergewicht" bin ich verantwortlich für die internen Schnittstellen zum Wirkungsmanagement, zum Wissensmanagement und zur Kommunikation. Als Stv. Projektleiter des Projekts Via (Best Practice Gesundheitsförderung im Alter) bin ich zuständig für das Thema Bewegung sowie die Weiterentwicklung des Projekts zu einem Programm

    • Gesundheitsförderung Schweiz
    • Programme
    • Wankdorfallee 5
    • 3014 Bern
    • Switzerland
    • 031 350 04 33

Interests

Bewegung, Spiel und Sport, Erziehung

Competences

Sport, Pädagogik, Public Health

Education and further education

Sportwissenschaft, Pädagogische Psychologie, Herztherapie, Projektmanagement, Public Health

Year of birth

1975

Spoken languages

Deutsch, Französisch, Englisch

Methodological focus

Health promotion, Prevention, Other core activity

Thematic focus

Physical activity, Nutrition

Settings

Not setting-oriented

Target groups

Parents, Adolescents, Teachers, Students/trainees/apprentices, Persons with migration background, Pregnant women, School children, General population

Target groups: age

Infants and small children (0-5), Schoolchildren (6-11), Youths (12-17)

Target groups: gender

Both sexes

Languages

German, French, English

Last modification: 26 July, 2018 12:52